door Michiel » do 21 jan 2010, 12:53
Ha dit is een mooi topic!
Ik probeer zo weinig mogelijk open flessen te hebben staan. Ik heb er eens 5 of meer open gehad, maar ik drink doordeweeks niet en op vr/za/zo avond ook niet altijd. Als ik wel wat drink dan is het ook wel eens een whisky of een rum en ik drink meestal 1 of 2 glazen, meer niet. Op die manier duurt het nogal lang om 5 flessen leeg te krijgen. Aangezien cognac die open staat gaat oxideren en van smaak verminderd moet een fles toch binnen een jaar leeg vind ik en dat lukte me niet.
Daarom houdt ik nu aan; 1 open whisky, 1 open rum, 2 open cognac. Ik heb daarnaast altijd nog een fles VS of VSOP staan om lekker te mixen en voor cocktails.
Momenteel heb ik open staan:
- Cognac: Courvoisier X.O
- Cognac: -
- Mix cognac: Courvoisier V.S
- Whisky: Cragganmore 12y
- Rum: Havana club 7y
Zoals je ziet heb ik nog een plekje over, dus ik mag er weer eentje aanschaffen! Ik zit te denken aan Chateau de Montifaud Napoleon (18y). Deze wordt erg goed beoordeeld door R. Koops in Cognac: kiezen op smaak. Ik wil eigenlijk een iets oudere kopen, maar ben hier wel benieuwd naar.
Ik ben ook benieuwd naar wat anderen open hebben staan!
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.